Lawa 2008 - September Sumptuastic London Beat - BAYOR-AUDIO Profesjonalna technika koncertowa: światło, dźwięk, scena, multimedia

    

Lawa 2008 - September Sumptuastic London Beat

Galeria » Lawa 2008 - September Sumptuastic London Beat

September, Sumptuastic, London Beat, Iwan Komarenko i Tadeusz Woźniak na Lawie 2008!

 

      Lubańska Lawa to jedna z większych letnich imprez plenerowych w regionie. Z roku na rok pod koniec czerwca przyciąga coraz większe rzesze publiczności, za każdym razem prezentuje się tu bowiem wielu lubianych i popularnych artystów. I w  tym roku obsada była iście gwiazdorska - wystąpili m.in.: September, London Beat , Harlem, Iwan Komarenko i Tadeusz Woźniak. Rewelacyjny pod każdym względem koncert dała "po sąsiedzku" formacja Sumptuastic - fani wypełnili spore przecież audytorium po brzegi!

 

       Lawa to również wyzwanie dla ekip technicznych - amfiteatr jest stromy a widownię rozmieszczono na planie półkola.  Powoduje to kłopoty z równomiernym nagłośnieniem przestrzeni. Dodatkowe systemy głośnikowe mogą zasłaniać scenę, konstrukcja dachu nie umożliwia podwieszenia jakichkolwiek dogłośnień. Jednocześnie jest to też impreza na której nie ma telewizji - tutaj dźwięk ma bezwzględny priorytet, stąd też nie można postawić małego nagłośnienia poza ścisłym terenem amfiteatru. System musi być konkretny, spełniać wymagania wszystkich występujących artystów, dać wrażenie "przyzwoitego kopa", możliwie najrówniej pokrywać dźwiękiem całą przestrzeń. Jednocześnie należy przyjmować kompromis pomiędzy wymaganymi ilościami aparatury a zajmowanym przez nią miejscem.

 

      Do nagłośnienia tej imprezy użyto systemu źródła liniowego AC loud NY serii LA - po 4 sztuki na stronie, uzupełnionego  grającymi w  bliskim polu zestawami liniowymi tej samej firmy z serii LAC (Line Array Compact - po 3 szt. na stonę). Te dodatkowe systemy posiadają dyspersję 120 na 15 stopni. W każdym takim kompaktowym zestawie są umieszczone dwa głośniki ośmiocalowe, odpowiedzialne za odtwarzanie pasma od 80 Hz, a także koaksjalny driver dwucalowy o czterocalowej membranie, grający od 600Hz poprzez specjalnej konstrukcji falowód.  Dodatkowo każdy outfill składał się z dwóch zestawów subbasowych JBL HLA i dwóch customowych full-range na każdej ze stron. Do sterowania systemem użyto trzech procesorów głośnikowych - głównym był Dolby Lake DLP 412. Sygnał z nich wysterowywał końcówki mocy - na froncie głównie produkty Powersoft serii K i Crest-Audio. Na najwyższym stanowisku, FoH, stanął Soundcraft Europa VCA; na  monitorach - stary, dobry Midas wraz kompletną dynamiką i equalizacją -drawmer DS, dbx. i Ashly

 

      Oświetlenie zrealizowano  w oparciu głównie o światła inteligentne - w tej roli klasyczne już rozwiązania spod znaku Martin Mac. Dodatkowo zainstalowane przez Bayor-Audio zostały blindery, reflektory z soczewką Fresnela a także zwykłe PARy. Jako sterownik użyliśmy naszego nowego nabytku - riderowej na całym chyba świecie konsolety Avolites Pearl 2008. Oczywiście, cała infrastruktura taka jak wieże, przewody, rozdzielnie a także trussy i  masa drobnych, ale niezbędnych rzeczy, została dostarczona również przez naszą firmę.

 

      Żadne przedsięwzięcie nie ma szans powodzenia, gdyby nie właściwi ludzie. Imprezę obsługiwała ekipa Bayor-Audio w składzie: 

 

 Wiesław Bajor  -  szef ekipy; 

 

 

a także:

 

 Wojciech Jedynowicz - realizator MON;  Błażej "młody" Bajor - lightdesigner i lightengineer; Karol Zwatrzko - lightengineer, elektryka; przy wsparciu: Wojciech "saper" Gargaś  i  Zdzisław "chico" Trędewicz   -  technika sceniczna.