Lawa 2006 - BAYOR-AUDIO Profesjonalna technika koncertowa: światło, dźwięk, scena, multimedia

    

Lawa 2006

Galeria » Lawa 2006

               Amfiteatr w Lubaniu to niezwykle trudne pod względem akustyki miejsce, które sprawiło kłopoty nawet największym firmom nagłośnieniowym w  Polsce. Od innych amfiteatrów różni go to, że jest stosunkowo krótki, lecz niezwykle stromy, i o ile wycinek koła, na planie którego siedzą widzowie zazwyczaj nie przekracza 100 stopni, to  ten amfiteatr jest połówką koła! – publiczność siedzi również z boków sceny. Jasne jest więc, że zapewnienie wszystkim wysokiej jakości odsłuchu jest sprawą naprawdę trudną. Nam udało się to z powodzeniem.

 

                 Do nagłośnienia największego obszaru czoła  użyte zostały liniowe kolumny AC loud NY serii LA skierowane tak, aby zapewnić równomierne pokrycie od pierwszych rzędów do samej korony. Po każdej stronie stanęło też 6 sztuk tubowych subbasów Bayor-Audio custom. Boczne sektory zostały dogłośnione systemem infill mono, na który składały się odpowiednio ustawione 2 sztuki subbasów oraz dwie satelity front-loaded. Końcówki użyte do napędzania systemu to Crest 6001, B2000 i B2000 MKII.

 

                Na stanowisku głównym, które zajęło wycinek trzech rzędów na widowni, zastosowany został stół Midas PRO40 wraz z kilkoma siderackami wypełnionymi procesorami drawmer, dbx, yamaha, tc electronic oraz aphex i ashly.

 

                Na system monitorowy sterowany z konsolety Midas Monitor PRO40 składało się osiem linii monitorowych napędzanych wzmacniaczami o mocy 2 x 2000W i 2 x 1200W, wysyłki i powrót z procesorów efektowych a także wysyłki do odsłuchów dousznych Dominiki (Blue Cafe), Andrzeja Krzywego (De Mono)  i Adama Nowaka (Raz Dwa Trzy) – łącznie 12 aux.

 

                Oświetlenie również było realizowane przez Bayor-Audio. Do tego celu zastosowano klasyczne reflektory PAR, doświetlacze PC a także skanery Clay Paky o mocy 1200W. Zainstalowane zostały też ruchome głowy Clay Paky oraz Martin Mac o mocach od 300 do 575W. System oświetleniowy programowany był z konsolety cyfrowej Celco Ventura.